جراحی کوچک کردن سینه

میزان اندازه ی پستان ها بستگی به عوامل مختلفی دارد نظیر تاثیرات ژنتیکی ، وزن بدن ، اثر هورمون های جنسی زنانه که در اندازه ی هورمون ها تاثیر می گذارند . بزرگ بودن بیش از حد سینه ها ممکن است برای افراد مشکل ایجاد کند لذا می توان برای خلاص شدن از این مشکلات که در ذیل ذکر خواهیم نمود جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی انجام داد.

جراحی کوچک کردن سینه

مشکلات احتمالی در افرادی که دارای سینه های خیلی بزرگ می باشند :

• ایجاد شدن درد هایی در پشت و شانه
• درد های موجود در قاعده ی گردن
• بروز جوش ها و عوارض پوستی
• ایجاد برجستگی در بین شیار دو کتف
• کاهش پیدا کردن اعتماد به نفس فرد به علت وضعیت فیزیکی

مواردی که برای جراحی کوچک کردن سینه باید مورد توجه قرار گیرد :

عمل جراحی کوچک کردن سینه می بایستی پس از راهنمایی های یک جراح متبحر انجام شود . با انجام جراحی کوچک کردن سینه علاوه بر زیبایی ظاهری سینه مشکلاتی همچون کمر درد نیز برطرف می شود لذا نباید این عمل ساده انگاشته شود . پس از انجام بررسی های لازم درباره ی انجام عمل تصمیم گیری می شود تا بیمار از نتایج عمل اطمینان پیدا کند .

قبل از جراحی کوچک کردن سینه :

در صورتی که فرد سیگاری باشد از وی درخواست می شود از چند هفته قبل از عمل از سیگار کشیدن خودداری نماید زیرا سیگار کشیدن باعث چند برابر شدن احتمال بروز عفونت می شود و روند درمان را نیز کاهش می دهد و زخم ها را بدتر می کند . ممکن است قبل از جراحی کوچک کردن سینه از فرد خواسته شود که وزن خود را پایین بیاورد و به علاوه اگر از قرص های پیشگیری خوراکی یا هورمون تراپی استفاده می کند از وی می خواهند که برای مدتی مصرف آن ها را قطع کند .

عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی :

عمل جراحی کوچک کردن سینه با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود . ممکن است از فرد قبل عمل درخواست شود رژیم های غذایی مخصوصی بگیرد که نخوردن غذا و نوشیدنی از 6 ساعت مانده به عمل جراحی نیز شامل این رژیم غذایی می شود . این عمل بین 90 دقیقه تا 4 ساعت زمان می برد و بعد از عمل اگر نیاز باشد بیمار 1 الی 2 شب در بیمارستان بستری می شود .

دکتر محمد رضا شفیعی بورد فوق تخصصی جراح پلاستیک و زیبایی ( جراحی بینی , جراحی بینی استخوانی , جراحی بینی گوشتی , مراقبت های بعد از جراحی بینی , رینوپلاستی )

دوازده − یازده =