12 ژانویه

مراقبت های بعد از جراحی آبدومینوپلاستی

عمل جراحی آبدومینوپلاستی برای کوچک کردن شکم و حذف چربی های اضافی شکم انجام می شود . طی این عمل جراحی چربی ها و پوست اضافی موجود در شکم از بالا تا پایین برداشته می شود و شکم ظاهری زیبا پیدا می کند و منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس فرد نیز خواهد شد . مراقبت های بعد از جراحی آبدومینوپلاستی نیز باید مورد توجه قرار گیرد که در ذیل شرح خواهیم داد .جراحی آبدومینوپلاستی

*احساس درد حداکثر تا سه روز وجود دارد و پس از آن کاهش پیدا می کند و در این مدت برای تسکین درد مسکن تجویز می شود .

*تا چند هفته پس از عمل آبدومینوپلاستی باید از انجام فعالیت های سنگین پرهیز شود .

*برای کاهش فشار و درد هنگام استراحت باید سر را بالاتر از حد معمول و بدن را خم نگه دارید .

*در صورتی که موارد فوق رعایت نشوند امکان دارد ورم به مدت طولانی ادامه پیدا کند .

*کبودی در ناحیه ی شکم طبیعی است .

*آناناس حاوی  ماده ی بروملین و ویتامین ث می باشد و استفاده ی آن موجب تسریع جذب کبودی و ورم می شود .

*ترشح خونابه تا چندین روز طبیعی می باشد ولی اگر خونریزی واضح و قابل توجه باشد باید به پزشک اطلاع داده شود .

*در هفته ی اول برای بررسی محل ، ویزیت لازم است .

*دارو های تجویز شده باید به طور مرتب مصرف شوند .

*میزان تورم متغیر است و در صبح ها بیشتر است که با رعایت نکات لازم به حداقل می رسد .

*تا 15 روز باید مصرف نمک محدود شود .

* مصرف دخانیات تا چند هفته بعد از عمل باعث تاخیر در روند بهبودی و افزایش عوارض خواهد شد .

دکتر محمد رضا شفیعی بورد فوق تخصصی جراح پلاستیک و زیبایی ( فوق تخصص جراحی پلاستیکجراحی بینی,جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,مراقبت های بعد از جراحی بینی,رینوپلاستی)

دکتر محمدرضا شفیعی

نظرات بسته شده است.